" Be amazing . Be good . Be pretty . Be strong . Be smart . Be cool . But the most important is , be YOURSELF "
Don't ask what the meaning of life is.

You define it.

Sunday, August 5, 2012

Enough is enough .







رَبَّنَا وَلَا تُحَمِّلْنَا مَا لَا طَاقَةَ لَنَا بِهِ ۖ وَاعْفُ عَنَّا
وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا أَنتَ مَوْلَانَا فَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ


Meaning : Our Lord, and burden us not with that which we have no ability to bear. And pardon us; and forgive us; and have mercy upon us. You are our protector, so give us victory over the disbelieving people."[Surah Al Baqarah 2:286]



Assalamualaikum .

Sangat-sangat tertekan . Yang amat-amat sangat . Terlalu banyak sangat benda bermain dalam kepala aku . Sungguh . Macam ada batu sungai bertan-tan dalam kepala hotak aku ni . Berserabut . Berselirat . Trial dah dekat . Dah takde masa nak main-main . Tapiiiiiii . Masalahnya sekarang ni , masa ni lah hati aku ni nak mengada-ngada nak gedik-gedik . Rasa je macam nak sepak terajang orang kanan kiri depan belakang atas bawah . Faham tak rasa tu macam mana ?!

Tentang Dia .
Ya . Dia . Dia yang sering menghantui aku dalam tidur dan dalam jaga aku . Dia yang buat otak aku bertambah serabut . Dia yang buat hati ni selalu merintih pedih dan sedih . Dia yang selalu buat mata ini untuk menitiskan air mata yang makin lama makin murah sejak kebelakangan ni . Woi . Ayat habis jiwang sentimental woi . Geli ketiak aku weh .

Tapi sungguh la . Aku kat sekolah tadi pun dah macam mumia kena sawan babi . Tahu tak gaya dia acane ? HAHA . Dengan semua orang aku kurang bercakap . Aku asyik dengar earphone je . Memang aku ignore dunia sekejap . Masa nak sembahyang Zuhur berjemaah tadi pun , kuat gila dugaan . Masa tu la air mata nak menitis . Orang dah la ramai . Ramai datang tanya aku , "Anis , Bakpe ? Mu okay dok ?" . Aku memang pantang yang amat sangat bila ada yang tanya soalan tu time aku tengah sedih . Aku tengah nak menangis . Sangat-sangat sebak .

Masa tu memang nak peluk 'her' and 'her' . Tapi diorang takde tadi . Sungguh lah aku lemah . Sungguh la aku tak kuat . Dugaan harini macam besar dan berat . Lepas satu-satu datang . Dan benda tu datang berturut-turutan . Sampai aku takde time interval nak tenangkan hati aku untuk tenang sekejap . Dah la depan mata . Depan mata wei . 'Diorang' . Together-gether . Dua kali weh . Sakit tu hanya Allah je yang tahu . Tadi tengah nak siapkan modul PAI tu , taktahan sangat sedih . Dan kebetulan . Masa tu Surah Al-Mulk tengah berkumandang dalam earphone . Terus pinjam tafsir then baca . Masa tu nak menangis . Sangat-sangat . Tapi aku tahan . Aku taknak tunjuk aku lemah . Tapi .....





It's been three days . Aku tunggu . Walaupun dah masukkan nombor dia dalam screenlist , tetap tunggu jugak .Woi , sakit woi . Beragak la sikit nak buat aku sakit pun . Exam dah dekat sangat ni woi . Ada jugak makan penerajang kang . Bangkai lembu takmandi sungguh la .


I'm trying that hard not to look at my phone, to wait for your text, or to hope too much for your call. But inside my heart, I wish you do.


Tadi bila tengok dua kali depan mata . Eh cop . Dua apekemendenya . Tiga kali woi . Rasa macam . DUSH ! DUSH ! DUSH ! Seketul-seketul orang baling tahik berak keras atas dahi . Boleh bayang dak ? Taksanggup aku nak bayang weh . Tapi sungguh . Lepastu , ada pulak yang bawak cerita . Nampak diorang together-gether lagi . Oyeah ! Great guys !

Awak ada cakap , semua tu fitnah . Antara awak takde apa-apa . Tapi kan . Ada satu benda yang buat saya terfikir sampai la sekarang . Kenapa awak biarkan fitnah tu hidup ? Seolah-olah awak bajai fitnah tu dengan penuh kasih sayang . Awak siram fitnah tu dengan fikiran-fikiran orang biar bertambah subur . Awak takpernah fikir ke ? Awak berdua sendiri pun tak pernah nak tegaskan sendiri depan-depan saya yang awak berdua memang takde mende . Macam mana la orang nak percaya ? Tell me .

Memang ada orang cakap kat aku yang , kalau betul-betul fight takde mende , nampak sangat macam ada mende . Faham dak ? K teruskan . Tapi . Kalau tak fight langsung pun takboleh jugak . Aku sedar sangat-sangat dan memang aku pun sedia maklum yang aku bukan siapa-siapa lagi dalam hidup dia . Aku tahu . Aku dah tak berhak apa-apa langsung atas dia . Aku bukan siapa-siapa . Yeah . Antara kitorang, semuanya dah berakhir . Tapiiiii .

Aku rasa macam dah panjang je . Dan mende yang aku pendam pun dah terluah . Cukup la sampai sini je cerita tentang awak , Mohd. Tarmiezi b. Ghazali . Cukup . Lepas ni , kalau ada lagi benda yang buat saya sedih , saya sedih sorang-sorang . Saya dah takupdate blog pasal sedih saya yang sangkut paut dengan awak . Dah . Done . Saya pun dah tak nak pandang muka awak dan dia kat sekolah . Ya Allah , Give me the strength , please . I'm begging YOU .  Teruskan dengan drama dan sandiwara awak berdua . Saya dah taknak sedih apa-apa dah pasal awak . Taknak . Cukup . Saya takkan update hape hape dah pasal awak lepas daripada post ni . Me promise you . Last , Me Let you GO . InsyaAllah , AKU KUAT !





Aku perlu bangun . Bangun dan bangkit daripada segala kepayahan dan kesulitan ni . InsyaAllah aku boleh .
Kadang-kadang kebahagiaan tu bermaksud melepaskan . Allah knows what the best for us .

Like Rusnia said to me long ago , : " Sometimes when you love something or someone , you had to set them free and they may still come backto you ." InsyaAllah .






Cukuplah sampai sini sahaja cerita luka saya . Enough is enough . I've to move on after this . Forget all of this and get rid all the tears , the pain and the mistakes .


" Terkadang jodoh tu datang dalam bentuk yang paling tidak kita sangkakan. Dan bila kita sangkakan dia bukan jodoh kita, mungkin dialah sebenarnya yang tercipta untuk kita. Begitu juga sebaliknya. Jangan pernah berhenti berdoa. Kerana doa itulah senjata, doa itulah penghubung. Di saat kita rasa Dia takkan tunaikan doa kita, mungkin di saat itulah Dia sebenarnye sedang menguji kita. Sedang diri ini masih gigih mohon dikabulkan doa berjodoh dengan orang yang melabuhkan cintanya kepada Sang Pencipta, lalu anda bagaimana? :) "





Assalamualaikum wbt .



No comments:

Post a Comment