" Be amazing . Be good . Be pretty . Be strong . Be smart . Be cool . But the most important is , be YOURSELF "
Don't ask what the meaning of life is.

You define it.

Thursday, June 21, 2012

Cerita sakit aku . :)


Assalamualaikum .

Hai semua . Apa khabar ? Sihat ? Alhamdulillah . Aku ni yang tak sihat . Dalam ngan luaran . Semua teruk . Sakit dalaman tu berpunca daripada aku sendiri jugak . Susah kalau nak puaskan hati semua orang , sedangkan hati sendiri terabai . Terbiar tanpa ada yang peduli . Mungkin ada yang peduli . Namun , hati ini yang membiarkan diri daripada dipedulikan . Hati ni dah cukup banyak sakit . Dah cukup banyak terluka . Sampai bila nak diteruskan semua ni ? Nak biar sampai semua benda jadi hancur sampai jadi debu ? Gitu ? Agak- agak la . Hati ni bukannya kuat sangat nak berhadapan dengan macam-macam benda . Dia bertambah sakit lepas dia menyakitkan hati hati yang lain . Bukan dia yang mintak semua ni terjadi . Bukan pinta dia semua ni berlaku . Dia sendiri pun tak mengharapkan semua ni jadi teruk macam ni . Dia tak mintak . Bila hati tak seiring dengan akal , ini la yang jadi . Emo nye weh .

Sakit luaran pulak memang derita la . Aku kena allergic . Entah bila aku ada allergic-allergic bagai . Aku allergic dengan seafood ngan ubat antibiotik . HAHA . Selama ni , aku telan je semua benda tak jadi apa pun . Macam ni kisah nya .... , semalam abah suruh hantar kunci dekat Masjid Geliga . Sepanjang perjalanan aku bawak motor tu , aku menangis . Aku sedih sangat . Ada la sebabnya . Lepas aku nangis tu , mata aku start sakit . Tak lama lepas tu , hidung pulak sakit . Memang petanda-petanda resdung nak jadi ah tu . Aku biarkan je la . Lepas hantar kunci kat abah tu , aku belanja mak makan dengan duit untung aku jual kat gerai semalam . Tu cerita nanti . Lekluu . Masa kat kedai makan tu , mak mintak kuey teow tomyam . Aku punya mee hailam je . Dalam tomyam mak tu , ada macam-macam seafood . Ketam ada , udang ada , lala ada . Semua aku rembat . Hambik kau . Balik tu , mata aku , hidung aku , mulut aku dah start rasa tak selesa . Sampai je rumah , aku try nak tidur . Kepala aku sakit sangat sebab tak brenti bersin . Sakit gila . Bila aku keluar bilik , mata aku bengkak gila . Macam hape je . Muka aku pun bengkak . Macam sembap gitu . Hidung ngan mata berair aje . Dahla dua-dua dah merah . Aku watlekk lagi . Malam tu , aku tengok cermin , mengucap kejap . Teruk gila . Adik aku pun terkejut tengok . Mak aku terus ajak pergi klinik . Aku taknak . Mak bengang la kan . Sepanjang malam nak tidur tu aku tak selesa . Tambah pulak dengan batuk-batuk . Dekat pukul 3 , aku terjaga . Badan aku semua panas . Panas gila . Tapi yang peliknya , tapak tangan ngan tapak kaki aku sejuk . Macam duduk dalam air-cond . Nak bangun buka lampu pun tak larat . Macam pakej je sakit tu semalam . Watlekk .

Pagi tadi aku bangun , tak surut-surut lagi bengkaknya . Gambar muka bengkak tu ada . Tapi takboleh lah nak upload . Sebab freehair . Rambut pun kusut masai macam orang gila kat Chow Kit . HAHA . Tapi memang teruk pun . Teruk sangat . Teruk gila . Memang tahap sakit macam ape je . Dulu pun pernah jugak allergic macam ni . Allergic ngan ubat antibiotik . Mula-mula demam biasa je . Mata berair , hidung berair . Mulut rasa kesat je . Masa tu on the way balik Terengganu . Sebelum sampai rumah tok , sempat la singgah klinik . Doktor tu bagi macam-macam jenis ubat . Ada satu ubat tu , warna putih . Lepas aku telan je , dua minit lepas tu , tangan aku jadi bengkak . Muka pun dah kembang semacam . Mata bengkak tu toksah cakap ah . Mak ngan abah terkejut tengok . Sekali lagi pergi klinik . Tapi yang lain punya . Dapat ubat ape ntah , setengah jam lepas tu dah okay . Mak sedara aku tengok muka aku , dia cakap macam muka baru bangun tidur . Muka sembap . Aku sengih je . Selama ni aku bantai je semua makanan . Tak sangka pulak bila dah besar macam ni jadi penyakit . Ish3 .

Semalam sampai ponteng tusyen sebab sakit ni . Aku ada nak text someone yang buat aku sedih petang tu yang aku nangis atas motor tu . Aku sedih sebab aku ada text dia mesej comel pasal burung . Dia reply tu buat hati aku jadi hancur berkeping-keping . Mesej comel pasal burung tu aku hantar kat semua orang yang aku sayang . Most of them reply something positive yang buat aku senyum je . Sampai la satu mesej tu , buat hati aku rasa pedih sangat . Nak nangis , aku tahan je dulu . Ada jugak yang aku mesej tu , takreply langsung . Bila aku text , takreply . Bila aku tak text , cakap aku ignore la apa la . Haish . Manusia manusia .

( 'Awak tak ada tanya pun saya sakit apa . Awak tak ada tanya pin , saya sakit sebab apa . Awak tak ada tanya pun saya dah okay ke belum . Awak tak ada pun suruh saya makan ubat ke apa . Awak memang betul-betul dah lain . Awak bukan lagi 'dia' yang saya kenal . Awak bukan lagi 'dia' yang saya sayang . Sekejap je 'dia' hilang . *sigh . Betul la apa orang cakap . Kita hanya akan menghargai seseorang itu bila dia dah hilang daripada pegangan kita . Saya dah cuba nak padam semua benda yang berkaitan dengan 'dia' . Semua lagu . Semua text 'dia' dulu-dulu . Saya nak padam tapi , saya belum cukup kuat . Angin , sampaikan salam rinduku padanya yang telah jauh dari diri ini ' . )

Aku nak hantar kat someone . Last-last duduk dalm draft . Taksanggup nak hantar woi . Nampak macam mintak simpati pun ada . Aku bukan jenis orang macam tu eh . Tolong sikit . Bukan aku la nak mintak-mintak simpati dengan orang . Aku bukan macam .............. . HAHA . Syeera ada text aku yang buat aku menangis terharu . Terharu sangat baca mcg dia tu . Walaupun cuma secotet , tapi tetap buat hati aku tacing . HAHA . Emo gila post yang ni . Aduyaiii .

Cukup sampai sini je la . Kalau aku rajin , aku update pasal aku buka gerai untuk pertama kalinya.dalam hidup aku . See you soon . Assalamualaikum .



No comments:

Post a Comment