" Be amazing . Be good . Be pretty . Be strong . Be smart . Be cool . But the most important is , be YOURSELF "
Don't ask what the meaning of life is.

You define it.

Monday, May 21, 2012

Nothing Else Matter .








Assalamualaikum .

I'm back .
Belum tiga bulan dah update balik kan .
Dah takboleh nak pendam sorang-sorang .
Pulak tu sambil layan lagu 'someone like you' .
Tak dapek ah den nak nolong .
Muahaha .

Macam lawak je .
Dah lebih sebulan deactivate FACEBOOK .
Dan nak dekat sebulan deactivate TWITTER .
Dan rasa takbiasa tanpa dua tu dah hilang .
Semua sekali .
Habuk pun tak ada tinggal .

Haritu ada masalah sikit .
Dekat twitter .
Gaduh dengan schoolmate(s) .
And also my classmate .
Him .
So .
Erghhhh .
Nyakitkan hati .
Dendam tu dah lama lupa .
Cuma .
Benda tu je masih tak hilang dalam hati .
Sakit tu masih terasa .
Ramai mata-mata yang memandang .
Walau dibenci , ada aku kesah ?

Deactivate twitter , bukan sebab tu .
Sebab benda tu membawa banyak musibah .
Banyak membawa masalah .
Sial .
Benda yang teramat-amat kecik .
Pun boleh jadi bapak besar .

Tertekan jiwa raga sampai nak jadi gila .
Terlalu banyak masalah .
Sampai dah takreti nak luah kat siapa .
Dah tak pandai nak share dengan orang .
Simpan sorang-sorang .
Sampai dah tak boleh nak fikir rasional .
Benci .

Hidup ni tak lama .
Kekadang terbayang dalam fikiran sebelum tidur .
Macam-macam benda datang dalam bayangan .
Macam-macam benda yang boleh bawak sedih .
Yang boleh buat air mata ni jatuh .

Currently lagu 'Arms'
Lagu ni siot sedih .
Bukan saje saje nak melayan perasaan .
Cuma dah lama terbuku dalam dada .
Dengan cara ni je , hati boleh tenang .


Ujian Allah itu terkadang penuh kepahitan pada mulanya , 
namun saat segalanya sudah mulai reda,segala kemanisan akan tiba .♥


Exam pun dah semakin berlalu .
Cuti pun dah semakin gatal nak tiba .
Bila cuti , dah tak ada nak tengok muka member-member .
Dua minggu cuti , macam-macam benda boleh jadi .
Macam-macam .

Okay .
Memang dah tak mampu nak tahan .
Dah terlalu lama pendam dalam hati .
Dah terlalu lama berpura-pura .
Demi menyenangkan hati semua orang .
Walaupun hati terseksa sebab menipu .
Menipu orang lain . 
Dan jugak menipu diri sendiri .

Aku admit .
Aku sedih tengok .
Bukan nak tengok sangat .
Tapi rindu datang tetibe .
Bila tengok , hati kecewa .
Bila baca , hati sedih tak menentu .
Bila nak faham hati ni tengah rindu ?!

Okay .
Sedih .
Sedih .
Sedih .
Sedih .
Sedih .

Perlu eh buat gitu ?
Bila nak mintak maaf , bukan main manis ayat .
Arghhh . 
I'ts okay .
Watlekk sudah .
Mu ingat eh .
Tarikh ni .
Sampai bila-bila .
Mu jangan harap doh aku maaf mu .
Nyesal aku pernah kenal mu .
Aku benci mu .

Sebenarnya , 
Malas dah nak fikir pasal semua ni .
Serabut .
Buat penat diri sendiri je .
Buat sedih hati je .
Buat semak otak je .
Buat penat badan je .
Buang masa .

Tapi memang malam ni sedih .
Agak sedih .
Tadi fatin text .
Dia cakap , "malam ni rasa macam sayu je,"
Yeah .
Agree .
Memang ala-ala sayu pun malam ni .

Tadi tengok LOVE RAIN .
Erghhh .
Sedih gila .
Buat apa sayang , kalau niat nak tinggalkan dia ?
Arghhh .
Lelaki ni kadang-kadang RUMIT gila .
Susah nak faham .
Susah nak kenal .
Susah nak dalami hati diorang .
Memang susah .

TRUST .
Dalam mana-mana hubungan pun , benda tu utama .
Kalau benda tu kuat , insyaAllah hubungan tu pun kuat .
Tak kira mana-mana hubungan .
Hubungan dengan Allah SWT .
Hubungan dengan kawan . 
FRIENDSHIP .
Hubungan dengan yang tersayang .
Apa eh ?
RELATIONSHIP ?
Eh ?
Entah .
English aku takpernahnye nak A .
Tak reti .
Tak pandai .
Weeehuuu .

Tinggal satu paper je lagi nak berjuang esok .
InsyaAllah . 
Chemistry paper 3 .
I'll do the best .

Result pun dah dapat sikit-sikit .
Agak kecewa .
Walaupun banyak yang meningkat .
Alhamdulillah .
Bersyukur dengan apa yang ada .
Alhamdulillah .
Tak apa lah .
Usaha lagi untuk PERCUBAAN nanti .
InsyaAllah .

MASALAH .
PROBLEM .
Sama je pun . 
Tapi lain .
Okay .
Keling .
HAHA .

Banyak sangat .
Serabut .
Pandang kiri kanan atas bawah depan belakang .
Semua penuh dengan masalah .
Semua tuju kat aku .
Bukan nak mengeluh ke apa .
Cuma .
Cuma .
Cuma .

Aku manusia biasa .
Aku tahu erti takut .
Aku tahu erti penat .
Semua ada .
Cuma aku .
Yang masih berpura-pura .
Demi hati-hati lain yang mengharap .

Mungkin ni bahagian diorang .
Belum tahu bahagian aku .
InsyaAllah .
Alhamdulillah .

Currently lagu "Enchanted" .
Fuhhh .
Lagu semua mengancam eh malam ni .
Macam mengamuk je update malam ni .
Muahahaha .
Bukan selalu kot .

Tadi terbaca blog seorang kawan .
Sedih bila baca .
Kesian .
Hancur hati bila tengok depan mata kawan sendiri kena macam tu .
Bukan pinta dia semua benda ni terjadi .
Hidup yang tenang tetibe dikejutkan dengan masalah yang sangat berat .
Sangat-sangat .
Hidup jadi kacau-bilau .
Teraba-raba mencari cahaya hidayah .
Ya Allah .
Bantulah dia .
Kurangkanlah bebanan dia Ya Allah .
Sesungguhnya dia insan yang lemah . 
InsyaAllah .
Mungkin ada hikmah di sebalik semua ni .

Terbaca pulak blog si kawan baik .
Sedih baru break .
Juga .
Mungkin ada kemanisan hikmah yang sedang menanti .
InsyaAllah .

Dan untuk awak .
Bukan saya yang cipta rasa ni .
Rasa weird nak berhadapan sesama sendiri .
Bukan saya .
Dan bukan awak . 
Saya tak tahu .
Bagi awak , semua salah saya .
Semua silap saya .
Mungkin .
Mungkin .
Mungkin .
Saya tak sedar .
Saya mintak maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki .

Mungkin cukup sudah sampai disini .
Semua dah diungkap .
Terasa ringan beban di bahu .
Terasa ringan beban di hati .
Alhamdulillah .
Mungkin ini jalan yang terbaik .

Assalamualaikum .


No comments:

Post a Comment