" Be amazing . Be good . Be pretty . Be strong . Be smart . Be cool . But the most important is , be YOURSELF "
Don't ask what the meaning of life is.

You define it.

Thursday, April 19, 2012

Last .


Assalamualaikum .

Hai semua .

Dah seminggu deactivate FB . Takde rasa apa pun .

Exam makin lama makin dekat .

Masa yang tak ditunggu , cepat je berlalu .

Masalah yang dah memang banyak dah makin bertambah .

Kadang-kadang rasa macam sedih bila rasa diri ni macam losers .

Rasa macam tak berdaya nak buat apa-apa even badan sihat walafiat .

Rasa macam tak mampu nak berubah .

Menjadi yang lebih baik daripada dulu .

Alhamdulillah .

Zaman Jahiliah aku dah jauh aku tinggalkan .

Cuma .

Cuma .

Cuma .

Satu tu je yang belum mampu nak ubah .

Takmampu nak berubah total walaupun tu yang jadi benda asas .

Mungkin .

Mungkin .

Mungkin .

Kalau tak cuba , memang taktahu la macam mana keputusannya kan .

Kalau aku mampu .

Kalau aku berusaha .

Kalau aku cuba .

Dan semua tu hanya lah ada pada KALAU .

Wake up wehh !!

Bila nak mula ?

Kat mana nak mula ?

Entah .

Otak dah blurr gila .

Apa pun takdapat .

Entah hape hape .

Homework makin lama makin menimbun .

Entah nak buat ulangkaji sendiri celah mana .

Tak ada masa banyak pun nak celah-celah ni .

Sibuk dengan macam-macam benda .

Dengan hal lesen nya lagi .

Dengan hal tusyen lagi .

Hal kakak nak balik .

Hal emak abah nak pergi umrah .

Hal abang belum settle gatal mintak motor baru .

Haihhhhh . Tak tension mana pun .

Hal itu .

Hal ini .

Hal sana sini .

Atas bawah depan belakang kiri kanan , orang nampak salah aku jugak .

Entah bila nak selesai aku pun taktahu .

Yang sana cakap itu .

Yang sini cakap ini .

Apa nak jadi pun aku takpasti .

Yang senang , aku ambik jalan tengah .

Malas fikir , ingat exam .

Nak bengang , nak marah , nak terasa , nak apa ke .

Lantak .

Aku cukup tahu apa yang aku tengah buat .

DAN .

Takperlu kot sana sini nak judge macam-macam .

Setakat ni otak dan hati aku masih berfungsi dengan baik .

Alhamdulillah .

Hati ini tak membenci .

Cuma .

Cuma .

Cuma .

Kadang-kadang rasa annoying tu taknak lari jauh .

Bukan nak jadi terlalu jujur .

Mungkin terus-terang tu perlu .

Daripada benda tu terus berlaku .

Yang boleh membuahkan rasa 'taksedap' dalam hati ni .

Dan awak .

Saya tak mampu nak confess dengan awak .

Saya taknak hubungan yang dah jauh ni semakin jauh .

Bukan seronok pun macam ni .

Tak dapat faedah langsung-langsung .

Kita jauh .

Jauh .

Jauh .

Jauh .

Berubah menjadi yang lebih baik taksalah .

Tak perlu masa yang betul dan cara yang betul .

Bila dah sedia .

Then , change .

Ready to change .

To be better person .

Change .

Change .

Change .

L tu tak ada makna kalau motor sendiri tak ada .

HAHA .

Ayat macam nak mintak kaki je .

Kesah ?

Apa lagi ayat yang nak dizahirkan kat sini ?

Otak dah kosong .

Tapi tangan masih nak menaip .

Dan .

Menaip .

Kadang-kadang , bila otak dah tak mampu nak interprete something , kita akan diam .

Diam untuk seketika .

Untuk recall balik .

Lagi-lagi bila belajar .

Kat sekolah .

Orang lain dah laju berdecung daripada kita .

Kita rasa macam .

"Woi ! Apahal aku takfaham lagi tajuk ni ?! "

Orang lain dah siap nota latihan apa semua .

Tension .

Tension

Tension .

Sakit hati .

Kadang-kadang sedih tu pun ada jugak .

Kadang-kadang takut pun ada jugak .

KALAU aku taksempat nak catch-up apa semua benda tu , macam mana ?

Macam mana ?

Macam mana ?

Hancur SPM aku woiiii !

Tapi .

Kalau aku usaha start daripada sekarang .

InsyaAllah aku boleh .

Sekarang , dah mula rasa insaf .

Baru mula nak belajar dari mula .

Baru mula nak cover apa semua benda .

InsyaAllah , kalau semangat aku kuat .

Aku tak gagal .

InsyaAllah .

Dan aku harap .

Semangat ni tak berhenti separuh jalan .

InsyaAllah .

Dan , ini mungkin post yang terakhir aku untuk 3 bulan ni .

Sebab tu , aku sungguh-sungguh hati .

Taip panjang-panjang macam ni .

Hari sibuk aku akan terus bersambung dan berterusan .

Apapun .

Ucapan untuk diri sendiri ,

GOODLUCK UNTUK EXAM YANG DAH DEKAT SANGAT NI . INSYAALLAH , AKU BOLEH . KALAU TAKBOLEH YANG TERBAIK PUN , BERSYUKUR JE DENGAN APA YANG ADA . YANG PENTING , AKU DAH USAHA YANG TERBAIK . TAWAKKALTU'ALALLAH WALAHAULAWALAKUWWATAILLA HIL ALIM HIL AZIM .

P/s : Maafkan saya .


No comments:

Post a Comment