" Be amazing . Be good . Be pretty . Be strong . Be smart . Be cool . But the most important is , be YOURSELF "
Don't ask what the meaning of life is.

You define it.

Sunday, September 18, 2011

outingggg .



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم




assalamualaikum wbt . heyya . pe khabar ? sehad semuanya ? alhamdulillah . raya makin dekat . caitt . dekat apenye , dah esok dah pun . persiapan raya gua okay . lu orang amacam ? gempak ? ofcos lah kan . sana sini mesti jenama punye . iterw punya simple mimple jehh . bukan tu la aku nak gebang-gebang . HAHA . bahase mintak penampo . jeling sikit title atas . apehal ? outing pun nak bising ke minah sempit-yang-tak-sempit mane . suke hati iterw leeee . taksusahkatkorangpun .



SABTU - 27.08.11

pagi tu gerak pergi Kuantan amik abang aku kat stesen bas . straight je gerak pergi KL . sampai kampung dalam pukul 3petang kot taksilap . masak ramai-ramai . memang best . berbuka ramai-ramai panjang je tikar . nasib baik rumah arwah atuk ngan arwah nenek jenis macam panjang gitu .

lepas berbuka , abang ngan kakak aku bising nak keluar ngan kazen kitorang . mula-mula rancang nak pegi SOGO . last-last pegi downtown je kat jalan Reko . dekat ngan Reko Inn . sebelah sekolah jalan reko tu lah . takkenal ? lantak korang lah . orang sane panggil downtown tu , DT Reko Inn . kat DT uh , memang best gile . sumpah taktipu . cakap je nak barang apa . insyaAllah semua ada . jalan kat situ dekat 2jam kot . aku beli tudung sehelai . ingatkan nak beli 3helai . tapi . yelah . duet nye nak korek celah mane . bawah ni ade gambar sked .


time nak pegi . aku ngan iqbal . #kazen aku .


kazen aku jugak . azira . budak ni muda setahun tapi lagi besar dari aku . alahai .


ni la budaknya . dye nak ejas aku ngan member BF dye . malu aku .


sys aku ngan kazen aku . nurul .


aku ngan azira .


eh eh . budak kiut mane nih ? HAHA .


aku ♥ gambar ni sangatsangat .


besar ha lubang hidong sengsorang . kehkeh .


cewahh . peacee !


balik daripada DT uh , ingatkan nak pekena bowling sekali . dengan kazen sebelah abah . si esan dengan shapik . pegi ah kat WARTA kejap . ingatkan tengah-tengah malam gitu , dah tutup . si nurul pun takpasti bowling tu bukak ke tak . then , naik kejap . esan ngan shapik pegi tanya . tengok-tengok full . alahai . semua mengeluh . sebab semua macam taknak balik rumah . HAHA . tapi . tulah . anak dara mana elok sangat berembun . yedakk ? then , straight balik rumah acik Ijah . dekat pukul 2 pagi jugak la time sampai tu . semua dah gelap . 




AHAD - 28.08.11

Esoknye tuh , abang aku ajak g jalan kat BB . aku , sys and nurul plan nak pegi TS . mula-mula tu , cam yakin je nak pergi . last-last takde orang nak hantar g stesen KTM . sebab mak pergi Nilai ngan maksedare2 aku sume . abah pulak nak g mancing . kitorang pun macam errr  . jadi takde mood . aku pun ape lagi . tido la jawabnye . mengantuk gile babai . aku pun melayari mimpi and zzzzzz . 

5 minit lepastu , terdengar la jeritan yang sungguh annoying . "anis ! siap cepat ! balak aku nak datang amik ! kalau lambat , kena tinggal ! " . sh** *** . ohh . sumpah sakit hati . baru je nak terlelap weh . then , siap-siap and k.Huda dtg amik and hantar kat stesen KTM Bangi . k.Huda tu kakak sepupu aku . nurul sesaje je cakap balak dye . boleh blah la . sampai KTM oh , beli tiket #bapak mahal . pastu snap-snap kejap . 



aku ngan nurul .


nurul . #lawak dye pakai tdung ni .


my only sista . yenn gedik .


aku tahu aku gem*k . HAHA .


hahaha . muke bajet gile .


aku tahu aku buruk .


3 dara .


itupun nak amik ke ? adesss .



then , jalan-jalan kat KL Sentral . bapak ramai orang . then , nak naik monorail . nak pegi TS . Ya Allah . dugaan banyak gile weh . orang kat sane slumberdekk je takpuasa weh . depan ramai-ramai orang pegi teguk vanilla coke . cam siot je . orang dah la tengah penat . sepak baru tahu . sampai TS jalan-jalan jap . beli sandal ngan beg . HAHA . cam bangang je beli beg sekolah untuk tahun depan . harharhar . then , beli tiket lagi pegi mid pulak . jalan-jalan ngan member-member nurul . lepastu , taktahan penat and sakit kaki , aku pun ajak nurul balik . dye cam bengang je . ahhh . ade aku kesah . penat gile ni weh . ergh . coach penuh weh . memang takdapat duduk langsung . yela . orang ramai baru balik kerja masa tuh . banyak gile insiden-insiden  yang terjadi . takkire kelakar , takkire menyakitkan hati . semua ada . sabo je la . sampai KTM Bangi , kitorang snap-snap jap even dah penat membab .





tunggu kejap sementara orang datang ambik . kak Nabilah datang ambik . sampai rumah arwah nenek , tengok-tengok dah ramai orang . dah penuh rumah ngan sepupu-sepupu . sepapat-sepapat bagai . berbuka puasa ramai-ramai memang happening . sampaikandah azan pun , orang takperasan . esokkannye tu , kitorang dah gerak balik kemaman . sebab nak gerak pergi terengganu pulak .

kdah . nak cerita tu je .

#act, tiga minggu nak siapkan entry ni . ntah pape . huahuahua . dah lapuk plus basi dah cerita ni . eh cop . blog sape ? blog aku . sukehati akulaaa ! bai .



No comments:

Post a Comment