" Be amazing . Be good . Be pretty . Be strong . Be smart . Be cool . But the most important is , be YOURSELF "
Don't ask what the meaning of life is.

You define it.

Monday, March 18, 2013

Sacrification .


Assalamulaikum .

Rasa macam lama dah tak update blog ni . Hmmm . Berhabuk bersawang dah haaaa . Act , tiap kali online pun memang aku eksaited nak update . Tapi tiap kali nak start new post , mesti takde idea . Last last log out je laa . Hmm . Ni pun time nak update ambik masa dekat sejam lebih . Punyaaaaaa la cari idea dulu . HAHAHA .

Abende maksud title atas tu weh ? Hmm . Aku pun taktahu asal aku terasa je macam nak update pasal benda ni . Hmm . Sedih sebenarnya bila difikir fikirkan balik . Hmm . Dua tiga hari aku take time nak buat keputusan pasal hal ni . Hmm . Sedihnya dalam hati ni Allah je yang tahu . Sungguh sedih .

#nowplaying Salam Untuk Kekasih by Nadia .

Act , aku ada kenal sorang lelaki ni . Hmm dia baik sangat sangat . Aku pun jadi selesa dengan dia . Sebab dia sentiasa ada untuk aku . Bila otp je , mesti dia buat aku happy dengan lawak bodoh dia . Mesti dia buat aku malu dengan usikan dia . Sungguh aku kata dia tu baik . Sangat . Dia jujur . Aku selesa dengan dia sebab dia ni jenis straight to the point terus . Takde nye nak cover cover bila borak borak dengan aku . Even kitorang beza 8tahun pun , aku memang selesa dengan dia . Dekat tiga bulan dah aku kenal dia . Aku rasa macam aku dah kenal dia lama . Hentam je bila time nak ngusik ngusik mende mende bodoh pun .

Dah lama berkawan dalam phone je macam ni , buat aku rasa selesa . Aku rasa macam dia jaga aku dari jauh walaupun hakikatnya kitorang just 'kawan' . Dan aku pun tak tersangka pulak yang rasa 'selesa' aku tu dah lama bertukar jadi rasa 'lain' . Hmm . Aku tak sedar pun bila aku mula sayang dia macam sayang aku kat seorang 'lelaki' . Hmm . Aku pun taktahu acane aku boleh tersayangkan dia sampai macam ni sekali . Hmmm . Aku tahu perasaan dia kat aku tak lebih sikit pun daripada kawan . Ataupun just adik dia . Phewww .

Tapi yang pedihnya , yang sakitnya and yang lukanya , dia suruh aku ejas kawan baik aku sendiri . Allah hu Akbar ! Masa dia cakap tu , aku just mampu tergamam . Diam seribu bahasa . Sakit sebenarnya . Perit rasanya weh . Pedih . Hmmm .

Mula mula kawan baik (N) aku tu taknak reply langsung tiap kali dia ni text . N kata takut aku terasa . Takut aku jeles . Masa tu aku just boleh gelak je la sebab masa tu aku belum sedar yang hati aku memang dah terlekat kat dia tu . Hmm . Dua tiga hari ni N tu reply text dia tu . Aku pun taktahu apesal tetibe N tu reply text dia tu . Masa aku tahu tu , aku terkejut gila walaupun jauh di sudut hati aku , dah ada rasa lain . Hmm .

Bila aku tahu diorang berdua tu dah start ber-texting , aku jadi serba salah dengan N . Taktahu asal aku tetibe rasa serba salah . Hmm . Aku pun fikir fikir la . Aku ambik la keputusan nak stop contact dengan dia tu . Tapi bukan mudah sebenarnya nak lakukan first move undurkan diri tu bila hati dah mula sayang . Sakit weh . Sungguh .

First day tu aku boleh lah mengelak dari angkat call dia tu sebab aku bagi alasan phone rosak . Hmm . Aku sendiri pun rasa tak lengkap kalau tak text dengan dia dalam sehari . Hmm . Aku angkat call dia , aku reply text dia . Dan semua tu tak sah kalau takde air mata yang mengalir lesu di lekuk lekuk pipi ni . Dia selalu eksaited bila cerita pasal N . Sebab tu buat aku makin terluka . Hmmm .

Dan aku dapat tahu diorang berdua dah start otp . Hmm . Makin terluka parah dalam hati ni weh . Dia tak reply text aku . Rupa rupanya bergayut dengan N . Hmm . Bila aku tanya dia , dia asyik gelak je . Mungkin happy sangat kot . Hmmm . Sakit .

Dan harini aku dah decide betul betul . Aku nak undur diri tanpa siapa pun tahu perasaan sebenar aku kat dia . Aku letak number dia dekat screenlist dalam phone aku . Aku dah tak nak terima anything calls or text daripada dia . Biarlah dia bahagia dengan N dia tu . InsyaAllah la kekal sampai bila bila yaa .

Hmm . Sayang nya aku kat dia tu , sayang lagi aku dekat kawan baik aku tu . Takpe la . Anggap ni pengorbanan aku buat kawan baik aku tu . Takpe . Aku rela undur diri walaupun hati aku yang terluka . HAHA . Sokkay . Aku dah pernah kena sekali kan . Dulu pun aku korbankan orang yang aku sayang demi kawan aku . Aku dah kuat , insyaAllah . Aku tough !

Dear awak , saya mintak maaf sangat sangat kalau lepas daripada harini saya dah tak reply text awak , tak angkat call awak . Saya mintak maaf sangat sangat . Saya tak mampu , wak . Lebih baik saya undur diri sekarang sebalum hati saya dah sayang sangat sangat nanti . Lagi payah saya nak lepaskan awak . Kan ? Awak jaga kawan saya baik baik tau . Saya sayang dia . Dan saya pun sayang awak .

Dear N , aku sayang mu . Sungguh . Aku rela berkorban demi mu . Jaga dia baik baik . Sungguh aku sayang mu .

Dan aku rasa cukup lah sampai sini . Assalamualaikum .

No comments:

Post a Comment