" Be amazing . Be good . Be pretty . Be strong . Be smart . Be cool . But the most important is , be YOURSELF "
Don't ask what the meaning of life is.

You define it.

Friday, July 27, 2012

Awak , Saya dan Kenangan .


Assalamualaikum .

Post ni bukan niat nak mengaibkan . Just . The Truth .



Kepada kawan-kawan yang sanggup membantu dalam kesusahan - tak kira apapun kesusahan, Anis Afiqah, Fatin Farisha, Aliya Nazirah, Faezah, Evika dan ramai lagi kawan-kawan - terima kasih banyak-banyak. Kalau aku miliki dunia pun aku takkan mampu bayar balik jasa baik mu semua. Ini bukan soal harta atau penat lelah, ini soal niat dan keikhlasan. Dan setelah 4 tahun lebih kita berkawan, mu tetap tak boleh terima kekurangan aku? Ya, sekarang aku dah sangat faham. Terima kasih. Mu buka mata hati, mu buka semua. Terima kasih.



Bukan kekurangan mu yang aku dan yang lain tak boleh terima . It's all about your attitude . Memang la semua orang boleh cakap . Bila dah gaduh , baru nak cakap macam-macam . Aku memang lantak je apa yang orang nak bash pun . Suka hati . Aku and the rest kenal mu since kita form 1 kan . Daripada sekolah rendah pun memang orang dah kenal sangat mu ni jenis yang macam mana . Dan mu pun sendiri tahu kan . And yeah . Tu zaman belum matang . Kan ? Tapi perlu ke sikap tu mu bawak sampai dah zaman boleh kawin ni ? Perlu ke ?




Yeah? Apa? Well, nak marah sebab aku tulis pasal mu kat blog aku tu? Marahlah. Aku tak kisah. Sebab dulu pun aku buat benda sama sampai Fatin pun benci aku, kan? Watlek. Aku tak berani cakap depan-depan sebab tu aku tulis dalam blog. Terasa? Maaf. Lagi nak marah apa? Aku ada buat cerita pasal mu? Bila bila? Siapa cakap? Fitnah? K good. Lagi apa? Aku depan cakap lain, belakang cakap lain? Jap, aku fikir. Tak ada pun. Ke ada orang buat cerita? Yeay, buatlah lagi. Tak apa, aku suka apa. Just so you know, aku dah lama dah aku tak cara pasal Fatin and semua-semua. And aku tahu, orang akan cari aku bila time diorang susah. So? Aku tak kisah. Aku ada cakap menipu buat cerita itu ini? Kalau ada, apa? Haha. Orang lupa apa jasa aku. Ya, attitude aku je orang nampak. Aku tak sempurna. Mungkin aku minta maaf, orang takkan ambil pusing. Tapi tak apa. Aku doa supaya Tuhan tunjuk apa salah aku. Tapi tak ada. So buat apa aku nangis siang malam fikir pasal orang yang tak fikir pasal aku? I'm sorry if I'm distant, but this is the best way that I can protect myself. Listen, mu semua nak buat cerita pasal aku. Buatlah. Ignore me. I'm used to it. But someday, aku akan buat mu semua proud pasal aku. SEMUA. Dan aku akan jadi salah seorang yang akan ambil keptusan SPM atas pentas tu nanti. Doakan aku dan ya, aku pernah cakap kat mu kalau ada tak puas hati, text aku. Tapi mu tak buat? Its okay. Moga mu bahagia. Dari jauh, aku doakan mu.



Cukup lah buat ayat kesian . Cukup lah buat ayat nak orang percaya kat mu . Dan aku sendiri doktahu sampai bila mu nak sedar apa salah mu . Memang since form 1 pun , mu memang terkenal dengan seorang pereka cerita dan pembuat fitnah . Dulu . Aku je yang buta . Aku yang bodoh tak nampak apa benefit kawan dengan mu . Serius . Dan .Tak ada sape pun yang cakap mu tak layak naik pentas tu . Tak ada siapa yang cakap . Usaha kalau mu betul-betul nak naik pentas tu . Jangan just cakap je . Bukan aku nak merendah-rendah kan mu . Just . Erghhhh . Betapa annoyying nya bila setiap kali lepas paper exam kita jawab , mu dengan confident-nya cakap yang mu boleh buat sangat-sangat . Tapi . Kenyataannya ?



Rampas hak aku? Phew. Cool cerita tu. Wait, aku rasa aku ada masalah dengan mu je. Kenapa kait dengan orang lain pulak ni? Pelik-pelik. Okay, aku pun tak ada text mu. Buat apa mu text aku kan kan? Laaa, bodohnya aku. Bila masa aku salahkan orang lain? Aku salahkan siapa? Ce mu kabo gok. Aku tak boh ah semua orang sayang aku. Takboh! Nok perhatian? K, aku memang nak perhatian dari mu semua. Aku nak semua ambil berat pasal mu? Tapi ada dok aku cerita kat mu apa yang jadi kat aku? Ada dok Nis eh? Nis, mu ignore aku dulu eh. Selama ni aku gi tuisyen sebek sorang. Mu ada peduli dok Nis weh? Tu mu kabo aku nak jaga perasaan aku je? Masa gaduh gini baru ungkit perangai aku still dok berubah dari masa Form 1 dulu kan? Thanks ah. Baru aku sedor. Thanks much. Aku malas cakap banyak. Btw, aku dok benci pun mu. Ikut lah nak kata aku pandai nipu, pandai berlakon ke. Teruskan lagilah. Form 5 doh kita, malas gaduh. Agak dah memang akan ada bawa cerita. Stop sini ah op? Dok guna gaduh. Bye. Have a bless :)

Bukan orang lain bawak cerita pasal rampas-merampas tu . Dulu . Masa kita pernah rapat , mu sendiri yang cerita kat aku . Dan benda yang mu cerita memang terlalu jauh menyimpang daripada benda yang betul-betul berlaku . Oh please la wei . Bila nak berubah ? Tolong lah . Orang lain dah MUAK dengan sikap mu . Kalau mu nak tahu , geng yang lain tahan perasaan nak marah , nak benci mu sebab aku . Sebab aku rapat dengan mu . Dan . Kalau mu nak tahu jugak , diorang tunggu je saat mu ngan aku 'tak okey' . Baru la diaorang luah macam-macam kat aku . Dan aku pun macam orang yang baru bangun daripada mimpi yang sangat menyeramkan .






Pasal tuisyen . Erghhhh . Mu tahu dok mu sangat sangat la bising dan cakap banyak masa kat tusyen . Aku mengaku yang aku pun bising dan cakap banyak kat tusyen . Tapi . Certain time aku pandai la jugak diam and hormat time cikgu explain kat depan . Tapi mu ? Sekarang je mu pandai takbising kat tusyen . Sebab mu sorang-sorang and takde geng . Dan mu sangat la buat orang lain nak termuntah bila mu buat mengade-ngade mu dengan cikgu . Aku tahu mu dokcukup perhatian kat rumah . Aku faham . Tapi . Gitu lah . Kadang-kadang aku diam je bila mu menceceh macam-macam kutuk kawan-kawan yang lain . Aku malas nak gaduh . MALAS . Tapi . Sabar tu ada limit .

Pasal classmate(s) mu . Aqilah and the gang . Aku doktahu cerita rekaan mende pulok yang mu bawak kat diorang sampai dengan aku diorang jadi lain . Sungguh aku dok kesah dan dok heran . Cuma . Aqilah tu kawan dengan Fatin Nadhirah . Aqilah sampai doktegur langsung dengan Fatin sebab aku rapat dengan Fatin . Mu jugok yang kate , masalah ni antara mu dengan aku je . Tolong la jangan libatkan orang lain . I'm begging you . Dokperlu la kot mu buat cerita macam-macam dah lepas ni . Aku bosan dah .



Kenangan ni tak mungkin berulang kembali .



Aku mohon ampun maaf sangat-sangat dari hujung rambut sampai hujung kaki . Aku sedar aku pun banyak kekurangan yang perlu buat banyak penambahbaikan . Selepas daripada post ni , InsyaAllah takkan ada dah post pasal mu .

Dan untuk awak si tudung biru . Walaupun setengah tahun je kita rapat , aku happy dapat kenal kawan macam mu . Dan , jaga lah 'dia' kalau sememangnya antara mu dengan dia ada something .

Aku tetap doakan untuk mu dua orang bahagia dunia dan akhirat . InsyaAllah .


Assalamualaikum .


No comments:

Post a Comment