" Be amazing . Be good . Be pretty . Be strong . Be smart . Be cool . But the most important is , be YOURSELF "
Don't ask what the meaning of life is.

You define it.

Tuesday, May 29, 2012

Tentang Rasa .








Assalamualaikum .

Hai . Act , hati tak tenang sekarang ni . Jam dah pukul 2.37pagi pun , still takleh lelap weh . Dah entah kenapa macam orang sakit jiwa mati laki . Harini semua sakit weh . Sakit kepala , sakit tangan , sakit kaki , sakit lidah , sakit bahu . Dah entah kenapa macam orang baru lepas beranak tengah pantang je sakitnya . Sumpah sakit weh . Nak batuk pun , kepala jadi berdenyut weh . Sakit . Sakit sangat . Rasa nak hantuk kepala kat dinding . Aisehhh . Tadi terkejut gila weh . Asal tarik je rambut , penuh rambut gugur dekat tangan . Menakutkan weh . Memang banyak sangat . Dah nak innalillah ke ape ntah . Haishh . Tak baik woi . Astaghfirullahalazim .

Tadi kan . OFFICIALLY . Apebende ? Entah . Taktahu nak describe macam mana. Time dia text tu , tak rasa apa pun . Tak ada rasa langsung . Sampai la satu text tu dia cakap yang dia taip mesej-mesej 'away' tu sambil dengar lagu sudah cukup sudah .Time tu aku tengah layan drama korea kat laptop . Pulak tu tengah scene sedih . Aku nak menangis . Aku NAK . Tapi kan . Tak ada setitik pun jatuh . Sungguh aku sedih . Erghhh . Aku tak tahu apasal jadi macam ni .

Sungguh aku sedih . Sedih sangat-sangat . Aku tak mintak jadi macam ni . Tapi benda ni dah berulang-ulang kali terjadi . Sungguh aku taknak ulang kesilapan dulu . Cukup ah dulu . Benda tu menghanyutkan . Takdapat faedah pun . Benci bila teringat . Malu kat diri sendiri . Ergghhhhh !

Lepas ni ,
Dah takde orang yang nak mintak tolong kejutkan aku pagi-pagi .
Dah takde orang nak wish 'good morning' kat aku .
Dah takde orang nak wish 'good night' kat aku .
Dah takde orang nak nasihat aku itu ini .
Dah takde orang nak ambik berat pasal aku .
Dah takde orang nak manja-manja ngan aku .
Dah takde orang nak usik-usik aku .
Dah takde orang nak pandang-pandang aku kat sekolah .
Dah takde orang nak marah-marah aku .
Dah takde orang nak tunggu aku kat tempat parking motor .
Dah takde orang nak pujuk rajuk aku .
Dah takde orang yang sama-sama gelak dengan aku .
Dah takde orang yang sama-sama nangis dengan aku .
Dah takde orang yang nak bagi semangat kat aku .
Dah takde orang selalu aku usik nak bagi aku ketawa .
Dah takde orang yang boleh belanja aku aiskrim .
Dah takde orang yang aku boleh mintak kredit . (okay. yang ni kejam)
Dah takde orang yang nak teman aku malam-malam .
Dah takde orang yang nak dengar cerita aku .
Dah takde orang nak mesej aku banyak-banyak sebab rindu .
Dah takde orang yang nak wish aku untuk apa-apa je yang jadi dalam hidup aku .

Dah takde semua lepas ni . Dia betul-betul pergi dari hidup aku . Tadi pun , lepas dapat last mesej daripada dia , aku rasa sunyi sangat . Rasa kosong . Bila dah list apa yang dia dah buat untuk aku sepanjang kitorang kenal dekat dua tahun ni , aku rasa macam banyak sangat . Terlalu banyak benda yang dia dah buat untuk aku . Dan benda tu dah jadi terbiasa sampai sekarang . Aku tak tahu la macam mana nak hidup , bila dia dah takde kat sisi . Aku tak tahu .

Aku taknak fikir . Tapi . Dia selalu ada . Sekarang dah pukul 4.30 pagi dan aku still lagi belum tidur .  Haihhh . Takboleh nak tidur . Tadi online FB kejap . Sempat la jugak chat dengan EX aku . Dia baik gila . Dia ada mintak phone number aku . Aku takbagi . HAHA . Malas dah nak fikir pasal lelaki . Hurmmm .

Tadi terbukak satu blog ni . Sumpah menyentuh hati . >letter-for-my-ex-bestfriend< .

Dah la . Penat . Bye .




No comments:

Post a Comment