" Be amazing . Be good . Be pretty . Be strong . Be smart . Be cool . But the most important is , be YOURSELF "
Don't ask what the meaning of life is.

You define it.

Thursday, November 1, 2012

Give a break to my heart , pretty please .




Form 4 . Memories . Never forget . Only you .


Assalamualaikum .

Hai . Ingat tak tarikh ni ? Tarikh yang memberi sejuta makna , sejuta perasaan dan sejuta harapan . Tarikh yang paling bermakna untuk aku sepanjang tahun lepas . Sangat sangat bermakna . Walaupun gambar-gambar kenangan semua tu dah terdelete dalam kamera , tapi tetap lekat dalam hati dan fikiran .

1st November 2011 , Tuesday , 02.19pm in 4Brilliant .

Saya wish malam tadi . Niat nak tunggu sampai 02.19am , tapi tak terdaya . Mengantuk sangat . Punya lah taip text tu sampai habis perkataan punya la panjang . Then , send . Nak hantar sekeping lagi ni . Ayat first text tu belum habis . Taip lagi sampai habis huruf yang boleh taip . Bila nak send je , tengok tengok kredit dah habis . Simpan je la dalam draft . Malangnye , pagi tu awak koyakkan lagi luka yang sedia ada tu . Awak cakap awak lupa . Dan takambik tahu pun pasal tarikh ni . Oh Allah . Pedihnya hati ni bila baca text tu , Allah je yang tahu perasaan macam mana masa tu .

Solat Subuh yang selama ni sekejap je , entah kenapa pagi tu terase macam lama . Lama sangat . Macam seluruh fikiran ditarik dan dicampak kat tempat lain . Hati dan otak rasa macam kosong terus . Sampai taktahu nak rasa apa . Nak mengamuk ke . Nak menangis ke . Taktahu . Feelingless .

Bila sampai sekolah je , terus blah dari tempat park motor tu . Malas nak hadap muka dia . Takde faedah . Pastu pergi surau macam zombi . Fake smile . Fake laugh . Memang pagi tadi aku macam zombi . Act , tak tahu nak cari sape . Taktahu nak luah kat sape . Taktahu nak luah macam mana . Sebab aku tahu , last-last aku jugak yang kena marah .

Entah kenapa lepas sembahyang Dhuha dengan Hajat pagi tadi , tetiba tertanya soalan super bodoh dekat Aleena . Time tu mata dah berair . Cuma belum meletup je . Ingat nak luah dekat Aleena . Tapi macam . Entah . Aku belum sedia nak nanges kot .

Time rehat , dalam hati dah niat nak nangis sungguh sungguh hati bila Majlis Restu tu . Kononnya nak cover sedih yang pasal mintak maaf sebab nak SPM ni la . Pastu , time kumpul tu terluah kat Aleena . And aku menangis . Dan betul tanggapan aku . Memang aku kena marah pun bila cerita tu . Soalan Aleena yang aku takkan lupa sampai bila bila la kot .

 " Mu memang nak rasa makan kasut eh ? Makat kasut aku ni . Mu reti dok yang mu dua orang clash doh ? Reti dok ? Mu dok cukup terluka lagi ke sekarang ni sampai buat lagi bia jadi makin terluka ?"

Sungguh aku sedih . Sedih sangat bila dia tanya gitu . Yalah . Tiap kali cerita pasal ni , mesti semua orang akan ulang ayat yang sama .

" Tu lah . Mu dulu sombong . Mengada-ngada . Time dia sayang mu , mu buat dia macam tunggul . Ingat dia takdok perasaan . Sekarang , ni kena ke mu mula . Padan ah muka . "

Mu semua ingat aku dok terasa ke bila mu semua kata gitu kat aku . Bukan aku mintak semua ni jadi . Dan kalau aku tahu aku akan jadi macam ni , aku takkan buat dia macam tu la . Tolong ah faham .

Then , tadi salam ngan cikgu cikgu form 5 and 6 sebab nak mohon restu . Aku sampai kan takoleh nakangkat muka nak tengok muka muka cikgu . Sebak sangat . Paling aku takleh tengok cikgu Elizai dengan cikgu Rosnani . Sangat la menyedihkan . Teringatkan semua kebaikan kebaikan cikgu . Sungguh mengharukan . Tapi kan . Aku dengan Aleena yang paling terawal salam dengan cikgu cikgu . Masa tu , cikgu cikgu pun belum ada feeling lagi nak menangis peluk cium anak murid kan .

Lepas sesi salam cikgu , sesi air mata dengan sama sama girls pulak . Punyalah sungguh hati sorang-sorang nangis takdi . HAHA . Klako pun ada . Aku dah macam mak orang . Aku duduk je . Ramai yang datang salam dengan aku . HAHAHA . Dan . Yang paling penting , aku berjaya buat ramai orang menangis selok bila salam dengan aku . Tirah Musa yang kononnya kebal taknangis time salam dengan cikgu , akhirnya menangis di pelukan ku . Yang lain pun ramai gok nangis gila gila bila aku peluk . Klako .

Aleena kata , aku macam ada aura Mekah yang buat semua orang jadi nak nangis .
Fatin kata , aku macam mak orang yang suka bagi nasihat . Puii . Yang taktahannya dia kata , dengan saiz badan nya . kira okay ah tu kalau jadi mak orang pun . HAHA . Kejaaaaaam !

Dekat nak habis semua sesi maaf maafan tu , Sajariah tarik aku pegi tepi dewan tu . Dalam hati dah agak dah sape yang suruh tu . Aku taktengok pun muka dia . Entah . Takut kang bila tengok , jadi benci . Aku kalau boleh taknak ah benci orang yang pernah aku sayang . Dia tengok muka aku . Then , cakap yang dia mintak maaf . Aku pun dah tahan nak nangis masa tu . Lekk luu . Aku tengok dia sepintas lalu and cakap aku pun mintak maaf dengan suara yang macam dah taknak keluar tu . Blah je dari situ , terus terduduk then nangis selok cambodo .

Sungguh dokleh blah semua benda yang jadi harini . Aku pun sekarang rasa kosong . Takbenci . Taksayang . Takrindu . Emm . Aku cubalah . Tengok ah cane nanti .

Hmmm . Nak buat ucapan ah . Lantak ah panjang pun . Puiii .

Emm . You , thanks a lot for all of your time you've spent with/for me trough this year . Thanks for your cash , your credits , your energy , your tears , your smile , your laugh , your honesty , your patient , your kindness , your presents , your sacrifications , the keychains , the beautiful teddy , the letters , the shirt and lastly , your love for me before . Thanks a lot . Idk how to repay back all of this . Terima kasih sekali lagi untuk semuanya . Maafkan saya atas segala kenangan pahit yang pernah saya hadiahkan untuk awak . Maaf . You should find your own happiness later after this SPM-thing . Carilah seseorang yang dapat melengkapkan kekurangan awak dan awak melengkapi kelebihan dia . Maaf untuk segalanya .

Tbh , saya menyesal permainkan lelaki sebaik awak . Saya menyesal lepaskan lelaki sebaik awak . Mungkin awak bukan pelengkap hidup saya .


Graduation Day . FAKE !




Tamatlah cerita untuk harini . Baiiiiiiiiii . Assalamualaikum .






No comments:

Post a Comment