" Be amazing . Be good . Be pretty . Be strong . Be smart . Be cool . But the most important is , be YOURSELF "
Don't ask what the meaning of life is.

You define it.

Tuesday, August 16, 2011

al-kisah malam pertama terawih di bulan puasa .



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم



assalamualaikum wbt . ehem ehem . #baiki tekak sked . errr ? apahal pulak title panjang berjela-jela tuh ? errr . -.- cop ! hari pertama terawih ? gile ah . dah limabelas hari puasa , aku baru pegi hari ni . amboi . banyak bagus kau . HAHA . chill ah . macam-macam masalah weh . bukan sajesaje taknak pegi .

errr . mula-mula sampai masjid , aku ngan mak macam rusa masuk kampung . #frasa menarik tuh . HAHA . sungguh ah . tak tau nak menghala ke mana . kat mana tempat perempuan solat . aku ngan mak pun , hentam je ikut makcik kat depan . lalu sebelah jamban tandas lelaki . mak aihhh . busuk siott . masuk je masjid , ade satu perasaan yang macam rase lega . rasa tenang . rase ringan kepala . rase macam wahhh sejukknyeee . laa . rupenye ada air-cond . HAHAHAHA . mesti dalam hati tu tengah kutuk-kutuk aku kan . kononnye tenang la masuk masjid . HAHA . okay dah . memang rase macam sumbat gile weh . aku tengok orang , orang tengok aku . "mende tengok-tengok orang ? nok gocoh ?" aku bermonolog . #errr ? perlu ke ? HAHA .

nak cerita pasal time sembahyang nih . mula-mula kan sembahyang isyak kan ? time sembahyang tu , mula-mula aku khusyuk lagi . due tiga minit lepastu , dah start tak fokus . nak tahu sebab mende ? ada sorang budak ni ke hulu- ke hilir atas sejadah aku and orang lain . shit betul la budak tu . pegi main jauh-jauh la ngongbe . geram la aku . dalam hati ni , dah macam-macam sumpah seranah . sumpah sakit hati . lepas tu , pegi pukul-pukul mak dye cakap nak kencing . suwey ! bibatangna . bile fikir balik , budak tu tak salah . act , mak dye la yang salah . kan ? apa la salahnya kalau letak budak tu kat belakang ? habis je isyak , mak dye terus keluar bawak budak tu . time nak start terawih , mak dye tak balik-balik kat tempat tadi . terus duduk belakang . HAHAHAHA . #gelak kejam .

time terawih , aku sembahyang belakang sorang makcik nih . pehhh . yang ni pun aku saked hati jugak . nak tahu apesal ? setiap kali sujud . aku ulang sekali lagi . TIAP KALI SUJUD . bayang brape banyak sujud aku terseksa sembahyang belakang makcik ni . dua rakaat yang pertama pun , aku dah tak boleh nak khusyuk , apetah lagi rakaat-rakaat lain . makcik ni kan melampau . dalam bahasa terengganu , orang panggil NEBENG ! dye sembahyang agak kebelakang sked . lepastu , dye punye kain sembahyang panjang . labuh . time nak sujud , aku kena tunggu dye sujud dulu . sebab kena tunggu kain sembahyang dye sapu sejadah aku dulu . aku takde ah kejam sangat nak tindih je atas kain sembahyang dye tuh . aku ni dikira berperikemanusiaan la jugak kan . makcik tu pun , apela salah nye kalau ke depan sikit kan . nak cakap besar gedabak , takde la pulak aku tengok . errrr . -.- aku hanya mampu bersabar . HAHA . rakaat kelima dan seterusnya , aku gerak ke kanan . fuhhhh . nasib baik dah tak duduk belakang makcik tuh . orang sebelah aku pulak duduk belakang dye . dye pun macam fed-up duduk belakang makcik tuh . macam mana aku tahu , tapayah tanye . okeh ?

kdah . bye .

p/s : terharu gila biba bile baca post 'inani pasal keep calm tuh . menangis aku . >tekan sini<
memangdangkan aku dokreti nak print screen , so , cari je mane-mane post pasal *keep calm* . kbai .

No comments:

Post a Comment